דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה חשוב שיהיה זמן איכות עם הילדים ומה אפשר לעשות? 

מאת    [ 24/10/2012 ]

מילים במאמר: 580   [ נצפה 2228 פעמים ]

העולם היום הוא עולם של מירוץ מתמיד. בבוקר אין זמן, קמים וצריך מהר להכין את הילדים לגן או לבית הספר ולהספיק לישיבה שתוכננה על הבוקר בעבודה, וגם מהעבודה יוצאים בשנייה האחרונה. אחרי הגן עדיין אי אפשר לשבת ולנוח, מתחילות תורנויות אחר הצהריים: הסעות, חוגים, חברים, ולהספיק להגיע וכבר לארגן ארוחה מהירה לערב, לפני ריטואל השכבת הילדים לישון ואז – יש זמן... לעשות כביסה, לטפל בניירת, ואולי אפילו לעשות איזה טלפון דחוף למשפחה.

אחרי יום שישי, היום של הסידורים והמשפחה, מגיע יום שבת – יום המנוחה. ב-ד-י-ו-ק ביום שבת, אחרי שכל השבוע הערתם את הילדים בשבע והם בכלל רצו להמשיך ולישון, הילדים קמים רעננים ומוכנים לפעולה, בשש, והדבר הראשון שהם עושים – זה להעיר אתכם. במקום להסתכל על המצב הזה כאילו מדובר ביום עבודה חדש, בו הבוסים הם הילדים ותפקידכם הוא למצוא עיסוקים עבורם, אפשר לנצל את יום השבת כדי לבלות זמן איכות אמיתי עם הילדים, נושא החשוב במיוחד.

מהו זמן איכות עם הילדים?

זמן איכות עם הילדים הוא זמן המוקדש לחיזוק הקשרים המשפחתיים, להיכרות מחודשת בין הילד והוריו, חיזוק כישוריו, בטחונו העצמי והוא אף חשוב להפחתת מתח בין אחים. כדאי לוודא כי במסגרת זמן האיכות המתוכנן כל ילד יזכה בזמן המוקדש רק לו. אין חובה שזמן זה יהיה ארוך במיוחד, וניתן לשלב זמן זה בזמנים בהם יתר האחים מועסקים. דוגמה לכך היא לקיחת הילדים לגן שעשועים. ילד אחד זקוק להשגחה שאותה יכול לתת אחד מהוריו, בעוד הילד השני מבלה עם ההורה השני. החלפות בין תפקידי ההשגחה יספקו זמן איכות לכל אחד מהילדים עם שני ההורים. במהלך זמן זה ניתן לשוחח עם הילד, לצפות בדרך בה הוא פותר בעיות או מתמודד עם ילדים אחרים, וללמוד להכיר האחד את השני.

למה כדאי לדאוג למתן זמן איכות לילד?

לזמן האיכות עם הילד מספר תפקידים חשובים:


    • העלאת הדימוי והבטחון העצמי של הילד.
    • העברת מסר לילד כי הוא חשוב להורה, אהוב, מעניין וראוי.
    • עצם העברת הזמן המשותפת, ללא לחצי זמן, מאפשרת לילד להפתח, לשתף ולהתייעץ עם ההורה.
    • ילדים משתנים כל העת. כאשר ההורה מקדיש זמן לילד, הוא נמצא בתהליך מתמשך של היכרות וזיהוי הדברים שהשתנו והתפתחו. גם הילד לומד בזמן זה להעמיק את היכרותו עם ההורה.
    • בילוי זמן משותף מחזק את הקשר בין הילד וההורה.
    • כאשר הילד מקבל את המסר כי הוא אהוב וראוי לזמן משל עצמו, התחרות על תשומת לב ההורים בין האחים פוחתת ועימה גם המריבות והחיכוכים.
איפה כדאי לבלות זמן איכות עם הילדים?

קיימות לא מעט פעילויות לילדים בשבת בהן ניתן לבלות זמן איכות עם כל אחד מהילדים או כמשפחה. תמיד ניתן לבקר בגני שעשועים, בריכות, חוף הים או פארקים ייעודיים. מלבד בילויים כגון אלו, ניתן ללכת עם הילדים גם לפעילויות תרבותיות שונות – ביקור במוזיאונים, הצגות ילדים או סרטים, וגם לארועים שונים המתקיימים בעיר כגון בתים פתוחים, ירידים, שווקים וכדומה.

סוג נוסף של פעילויות עם ילדים בשבת הוא היציאה לחיק הטבע. יציאה כזו יכולה להיות למקום קרוב כפארק עירוני, מלווה ברכיבה על אופניים (ולימוד רכיבה), שייט באגם בסירות פדלים או משוטים, או מנגל שבו הילדים יכולים להשתתף ולעזור. אפשר גם להרחיק ולצאת לטיולים רגליים שאורכם תלוי בגיל וביכולת של ההורים והילדים. פעילויות מעין אלו מאפשרות גם לילדים וגם למבוגרים ליהנות, ואפילו בלי להוציא סכום כסף ניכר. אפשר לשלב בטיול סיורים למושבים וקיבוצים שונים הפתוחים לקבלת קהל וילדים ומספקים שלל פעילויות כגון ביקור בכוורת, רפת, פינת חי או חממות של קקטוסים או צמחי תבלין.

גם אם נשארים בבית אפשר לבלות עם הילדים במשחקים שונים. המשחקים מספקים מסגרת פעילות המשלבת בילוי זמן איכות עם הילדים. בילוי ספורטיבי יותר בקרבת הבית יאפשר להורים ולילדים כאחד בילוי זמן איכותי המשולב בפעילות בריאותית.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב